Thursday, May 2, 2013

Peened Portugali kastanid

"Seks ja linn" filmist Charlotte'i moodi "puding Prada käekotis" ringitrippimisse ma ei usu. Minu meelest tuleb reisidel proovida nii delikatesse kui ka kõikvõimalikku sodi - peaasi, et kohalik kraam oleks! Monsaga Itaalias käies jäid peaaegu igal tänavanurgal silma väiksed mustad onud, kes sealsamas kastaneid puhastasid, grillisid ja müüsid. Ristisime nad koheselt chestnut-dude'ideks ja rabasime endale ühe tuutu. Kastanikesed olid sellised mõnusalt pähklise maitsega...kuhjade viisi neid kindlasti süüa ei jaksaks ega tahaks, aga umbes neli tükki väikse tütarlapse kohta on korraga täiesti piisav. Nämma!

Monsa ei tundunud väga vaimustuses olevat, aga mina küll! Kuna mul oli meeles, et olen kastaneid - küll mitte värskelt grillitult, aga mingit sorti pakendites Eestis ka müügil näinud, siis tuutude viisi neid kaasa ostma ei hakanud. Suur viga! Koju tagasi jõudes selgus, et neid müüaksegi siin, aga 200g 9€ eest. Päriselt! Seega kui mu ema paar nädalat hiljem Portugalis käis, siis palusin tal kastaniahne pilguga ringi vaadata ja voilà - peened Portugali kastanid ma sain!

Järgneva nädala jooksul näksisin kastaneid niisama, toppisin smuutide ja püreesuppide sisse ning tegin erinevaid salateid.  


Grillitud porganditega kastanisalati jaoks läheb vaja:
rukolat
porgandit
kastaneid
oliiviõli
küüslauku
soola ja musta pipart

Tegutse nii: keera ahi 250 kraadi peale grillrežiimile. Pane küpsetuspaberist rebitud jupp ahjupannile, paku endale veini ja kuku porgandeid koorima ja tükeldama. Kasuta oma parimat ilumeelt, joonlauda või lihtsalt suvalist noaga vehkimise kunsti. Sega porgandid purustatud küüslauguga ja grilli ahjus kuni äärtes kergelt tumedamaks tõmbumise märke näed. Tee taldrikule kompositsioon rukolast, porganditest ja kastanitest (suuremad tee pooleks või kolmeks), maitsesta sutsu oliiviõli, soola ja musta pipraga. Serveeri klaasi veiniga ja naudi peente Portugali kastanite õndsat maitset.


Huvitav, mida see chestnut-dude sellest arvab, et ta mingi Eesti tšiki toidublogis ilutseb...

3 comments:

  1. Jah, kahju, et kastaneid enam Eestist osta ei saa...

    ReplyDelete
  2. "enam"?!? Kas millalgi on saanud?

    ReplyDelete
  3. Jah, siis kui olid nn head ajad (enne masu) - müüdi Viru keskuse juures pargis

    ReplyDelete