Wednesday, October 2, 2013

Pasta tomati ja basiilikuga

Ma üritan itaalia keelt õppida. "Üritan" tähenduses, et ei võta intensiivseid erakursusi, vaid õpin iseseisvalt kaubandusest ja sõbrannalt saadud õpikute abil ning linnas ringi jalutades kõrvaklappidest itaaliakeelseid vestlusi kuulates. Nii et kui olete Tallinna tänavail kohanud mõnd itaalia keeles pomisevat tüdrukut, siis ilmselt olin see mina. Suve alguses kohtusin ühel fäänsil punase vaiba üritusel kodanik keeltekooli juhatajaga, kellele tema tugevast joobeastmest hoolimata oma telefoninumbri surusin. Ennäe imet - poolteist kuud hiljem helistati mulle keeltekoolist ja uuriti, kas olen jätkuvalt eratundidest huvitatud. Muidugi olin...kuni kuulsin, mis tunni hinnaks on ja lisaks õpetaja kohta küsides vastuseks saades: "Seda ma ei saa öelda." Seega - kui tahad meile itaalia keelt õppima tulla, tuleb maksta tunni eest umbes sama palju, kui lennupileti eest Itaaliasse ja õpetaja jääb üllatuseks. Jään edaspidi jätkuvalt oma õpikute ja ipodi meetodi juurde... Õnneks on mul lahedad Itaalia sõbrad, kes aegajalt minuga kohalikus keeles pläkutama on nõus. Ilmselt kohapeal olles õpib siiski kõige kiiremini ja sama kehtib ka söögitegemise kohta.
Keelt ma veel ei oska, aga tomati ja basiilikuga pastat, nagu Luca õpetas, oskan teha küll.


Kahe pastaportsjoni jaoks läheb vaja:
100 g pastat (Luca soovitas penne või spagettiga teha)
3 keskmise suurusega tomatit
1 väike tšilli
1 küüslauguküüs
peotäis basiilikulehti (jäta mõned garneerimiseks)
oliiviõli
soola
suhkrut
suts palsamiäädikat
serveerimiseks riivitud parmesani

Käitu nii:
Kõigepealt paku endale valget veini, seejärel pane pasta soolaga maitsestatud vette keema. Samal ajal loobi pannile oliiviõlisse küpsema (samas järjekorras) tükeldatud tšilli, peenelt viilutatud küüslauk, tükeldatud tomatid ja lase keskmisel kuumusel aegajalt segades tomatitel veidi vedelikku välja higistada. Maitsesta palsamiäädika, soola ja suhkruga (viimane on "special trick", nagu ütles Luca, mille peale mu õde teatas: "Ma tean! Helen õpetas mulle juba ammu." Vähemalt sain ühe heakskiitva muige osaliseks.). Kõige lõpus sega juurde väiksemaks rebitud basiilikulehed. Vala tomatikaste valmis pastale, serveeri riivitud parmesani, basiilikulehtede ja valge veiniga. Pole küll sellist õndsustunnet, nagu suveõhtul Roomas oli, kui siiski pööraselt hea, selleks et kõik mäletused jälle ellu ärkaksid.

Buon appetito! 






No comments:

Post a Comment