Monday, March 16, 2015

Maasikate ja banaaniga röstsai

Kes veel millegipärast ei tea, kes on Mari, siis nüüd ma räägin. Mari on minu vana, paks ja rahutu kass. Kui väiksena olid tal hüüdnimed nagu Mjäukam ja Kiisukas, siis nüüd Kurjam ja Õelus. Viimased on ta ära teeninud külalisi taga ajades ja neile küüntega jalga kinni hüpates. Isegi Mari vana sõbranna, õigemini ikka minu oma, aga Mariga kassipojast saati tuttav tütarlaps pidi tõdema, et mul on kuri kass - pärast seda, kui ta päeval minu juures oli, samal ajal, kui ma ise tööl olin. Minu hoiatustele, et daami nimega Õelus oleks tark tegu ignoreerida, sain vastu armsa foto kommentaariga "ta on ju nii nunnu". Kümme minutit hiljem tuli uus sõnum: "Su kass tuli mulle täiega kallale! Ta on ikka superkuri sul! Tegi oma kurja kassihäält ja hüppas mulle jalga kinni! Jalad korralikult katki!". Õnneks sõbranna väga ei solvunud, kuna oli omast käest emotsionaalse kassiga tuttav - kooliajal oli tal samasugune, kes laua taga hommikust söövatele pereliikmetele valikuliselt jalga kinni hüppas.

Viimasel ajal tundub Mari aru saavat, mis päeval ma kella kaheksaks (tavaliselt nii vara ei lähe) tööle lähen ja käitub vastavalt. Kui muidu oskab daam nurgas magada, siis valitud varase ärkamise päevadel ronib ta öösel salaja mu kõrvale voodisse. Lisaks sellele, et ta ignoreerib fakti, et ei tohi voodisse tulla, ei maga ta seal nagu korralik kass, käpad kenasti enda ees, vaid teeb "surnud looma" - viskub jalalt külg ees maha, käpad küljel. Hiljem hakkab ta nendesamade käppadega mind voodist välja pressima, oma paksule kehale toetudes, ja kui see ei tööta, siis norskab ja hingeldab. Röökimine ja vastu trügimine ei tööta, tavaliselt ronin lihtsalt voodi teise nurka, üritan elukat ignoreerida ja hommikuni magada. Aga täna sain eriti vihaseks! Kell oli 3:50, kui kassi voodist välja röökisin. Muidugi ei olnud pärast sellist vihahoogu enam võimalik magama jääda, umbes veerand kuus andsin alla ja otsustasin reaalse ärkamiseni jäänud aega hantlitega sisustada. Vähemalt millekski hea! Hommikust pahurust leevendab sojapiimaga kohv koos maasikate ja banaaniga röstsaiaga.


Vaja läheb:
rosinate ja/või pähklitega saia
sidrunijogurtit (sega maitsestamata jogurti sisse sidrunilt riivitud koort, pigista sidrunimahla ja lisa maitseks veidi mett; või siis osta poest juba valmis sidrunijogurtit)
maasikaid
banaani
mandleid
India pähkleid
linaseemneid

Käitu nii:
rösti saiaviilud, viiluta banaanid ja maasikad. Laota viimased röstsaiale, tõsta peale paar lusikatäit jogurtit ning puista üle pähklite ja seemnetega. Iisibriisi. Ja kuna elukat selline hommikusöök isutama ei pane, siis saad rahulikult nautida.

No comments:

Post a Comment