Sunday, May 4, 2014

Kõrvitsapüreesupp

Käisin Tartus kohalikke sööklaid üle vaatamas - giidi kaasabil, loomulikult. Kogenud kodanikuna teadis ta rääkida, et lisaks tuntud veinikatele ja "Eesti 50 parimat restorani" nimekirjas figureerivatele on Vilde tervisekohvik üks väga popp koht. Mitte, et ma tema soovituses kahelnud oleksin, aga oma silm ja maitsemeel on siiski kuningas, seega läksime kohale. Ja oli tõesti armas söökla! Lisaks väga isuäratavale smuutidelistile kuulsin, et töönädala jooksul on neil iga päev erinev ja väga hea supi- ja salatibuffee. Kõlab nagu oma nime vääriline nunnu tervisekohvik, eks? Nende Facebooki lehel ringi kruiisides sai selgeks, et pole nad seal nii nunnud midagi - leidsin fotogaleriist minu blogist virutatud pildi, ilma ühegi viite ega kommentaarita! Ma ei ole kade inimene, jagan hea meelega, eriti, kuna ma ei ole mingi proff, vaid niisama köögis eksperimenteerija, aga selline salajane pildivirutamine on väga alatu! Kuna pildikommentaarile ega kirjale vastust ei tulnud, rääkisin kogu loo avalikult Facebookis ära (nagu mul kombeks:)). Pärast seda saadeti mulle meiliaadress, millel kontakteeruda, et asi ära lahendada. Ning pärast mõningate meilide vahetamist sain vabanduse ja leppimise märgiks koogiretsepti.

Kuna ma eriti ei armasta kooke süüa ja veel vähem teha, siis tegin endale lohutuseks kõrvitsasuppi.


Sellest kogusest saab nelja inimese lõunasöögi:
veerand väiksemat sorti kõrvitsast (selline peasuurune)
1 väike sibul
2 küüslauguküünt
paarisentimeetrine jupp ingverit
1 porgand
2 kartulit
pool pirni
veidi õli
pool köögiviljapuljongikuubikust või 2 spl puljongikontsentraati
soola
kõrvitsaseemneid
seedermänniseemneid
peterselli

Käitu nii: koori ja tükelda kõigepealt kõik koostisosad. Kuumuta potis õli ja loobi sinna esiteks sibul, küüslauk ja ingver. Paari minuti pärast lisa kõrvits, porgand ja kartul, lase maitsetel mõned minutit sõbruneda ning vala peale keevat vett täpselt nii palju, et kõik köögiviljad saaksid kaetud. Lisa puljongikuubik või -kontsentraat, maitsesta soolaga ja lase vaiksel tulel 20 minutit keeda. Nüüd lisa kooritud ja tükeldatud pirn - see annab supile kerget magusust ja tekstuurile kreemisust. Keeda veel 10 minutit. Samal ajal rösti pannil kõrvitsa- ja seedermänniseemned. Püreesta supp ning serveerimisel puista peale seemnesegu ja peterselli.

1 comment:

  1. Tere, Helen!
    Otsisin Sinu kontaktandmeid, aga ei leidnud. Esindan Vilde tervisekohvikut ja minu tähelepanu suunati ülalolevale postitusele. Mul on tõesti kahju, et jätsime pildivarga mulje :( Hetkel on ebaselge, millisest fotost jutt on. Kas saaksid võtta ühendust vilde@tervisekohvik.ee et saaksime arusaamatuse lahendada? Hea meelega lepiks Sinuga ära. Siiralt parimate soovidega, Katre & Vilde tervisekohvik

    ReplyDelete