Sunday, March 22, 2015

Vasikafilee petersellikastme ja pähklisalatiga

Eile olin just trenni lõpetanud, kui helistas minu tore sõber: "Helen, mis sa teed? Mul on igav!" Vastasin, et teen ilmselt klaasi veini ja vaatan filmi, ühesõnaga vaba õhtu, aga linna peale laiama ega baaridesse shotte kõmmutama minna ei taha. Ja käisin küllakutse välja. Mulle võib muide alati külla tulla. Ma imestan, miks mu sõbrad seda ei tee. Õige jah, mul polegi eriti sõpru. Igatahes....see konkreetne meeskodanik lendas mingi aja pärast peale, vein kaasas. Kuna ta tuli autoga, siis küsisin lihtsalt viisakas olla püüdes, kas tema ka veini soovib. "Kuule, jaa." Selge, hakkasime veini jooma. Ma ei ole just päris emalik tüüp (no veidi olen), aga hea võõrustaja igal juhul, seega pakkusin snäkiks puuvilju. Oodatud ninakirtsutamise asemel sain vastuseks: "Kuule, jaa." Selge, puuviljataldrik tuli. Jätkuvalt meeles hoides, et sõber tuli autoga, aga samas külalislahke olla püüdes küsisin, kas ta veini juurde soovib. "Kuule, jaa." Selge, valasin. Puuviljad said otsa, seega küsisin, kas veel puuviljaisu on. "Kuule, jaa." Tuli puuviljataldrik number kaks. Ja jõime veel veini. Meenus viimasest õhtusöögipeost sügavkülma jäänud sinihallitusjuustujäätis, seega pakkusin seda kohe oma külalisele. "Kuule, jaa." Selge, jäätis külmast välja ja kaussi! Ja jõime veel veini. Kuidas sa ikka ilma toiduta istud - järgmisena pakkusin sügavkülmas olevaid pardiravioole. "Kuule, jaa." Selge, keetsin ravioole ja tegin sinna juurde värske sidruni-või-musta pipra kastme. Ja käisime vahepeal uue veini järel. Ja jõime veel veini. Vahepeal võtsin õhtuse magneesiumitableti ja veidi nalja teha üritades küsisin, kas meeskodanik ka soovib. "Kuule, jaa". Selge, närisime magneesiumi. Järgmisena avastas mu sõbrake köögikapil oleva müslipurgi: "Mis see on?" "Müsli, ise tegin, kas tahad proovida?" "Kuule, jaa." Ja jõime veel veini. Ja hakkasime filmi vaatama. Ja jäime mõlemad poole pealt magama. Muide, mina kogu seda snäkilaadungit ei söönud. Pärast trenni ja enne veinijoomist tegin endale kiiresti vasikafileega salati.


Vaja läheb:
vasikafileed (mina sain Keskturult)
suur tuust peterselli
üks küüslauguküüs
oliiviõli
sidrunimahla
võid
soola
salatilehtede segu
pähklisegu (mina panin pika järelemõtlemise tulemusena kõrvitsaseemneid, seedermänniseemneid, pistaatsiapähkleid ja mandlilaaste ning olen täiesti veendunud, et just see on ainuõige kombo, kõik pärit Keskturu pähkliputkast, nagu ikka)

Käitu nii: rösti  pähkleid kuumal pannil mõned minutid. Sega konstantselt, et mingeid kõrbenud pähkleid ei tekiks. Kui pähklisegu valmis, vala see pannilt maha ning pane sinna korralik kogus õli ja võid. Selle sees prae kõrgel kuumusel soolaga maitsestatud vasikafileed mõned minutid ühelt ja teiselt poolt. Kuni vasikafilee puhkab, tee salat - maitsesta salatisegu sidrunimahla, oliiviõli ja soolaga ning puista peale pähklisegu. Vala peale peterselliõli (selleks loobi lihtsalt petersell, küüslauk ja oliiviõli blenderisse), serveeri punase veiniga ja tarbi kohe.

No comments:

Post a Comment