Friday, March 4, 2022

Samosad

Väga piinlik, aga samosadest polnud ma enne oma ema viimast sünnipäeva midagi kuulnud. Ma ei ole ka india restoranide püsiklient, aga see pole muidugi mingi vabandus. Igatahes mu ema oli pähe võtnud, et ta peab saama samosasid ning mina ja õde suunati sujuvalt köögitoimkonda. Me kõik olime veidi interneti ja raamatute põhjal eeltööd teinud, aga ilmselgelt oli igaühel oma versioon, kuidas kõige õigem läheneda! Kamba peale saime muidugi lõpuks samosade tegemisega hakkama ja tulemus oli päris nämma.

Järgmisel hommikul ärgates ei andnud mu perfektsionistihing mulle rahu - võtsin kätte ja tegin kuhja imeliselt lõhnavad, imeliselt välja nägevad ja imeliselt maitsevaid samosasid.


Taigna jaoks on vaja:
2 dl jahu
2 sl õli
natuke vett
suts soola
suts garam masalat (see annab lisaks maitsele ka imearmsa kollase värvi)

Täidise jaoks on vaja:
keedetud ja riivitud kartulit
keedetud rohelisi herneid
tükeldatud india pähkleid
küüslauku
tšillit
ingverit
garam masalat
soola

Tee nii:
sega kokku taignaained ja lase 15 minutit seista. Samal ajal sega kokku täidis - võid maitsta ka, et maitset tuunida, kui vaja. Rulli taigen lahti ja lõika sellest umbes 10 cm pikad ribad. Samosa moodustamiseks on 2 varianti:
1. Pane kuhi täidist (ja et oleks selline korralik kuhi - siin ei ole tegu mingi pelmeeniga!) taignariba äärde ja hakka kolmnurki moodustades kokku voltima. Ülemisse äärde jõudes keera üle jäänud väike taignariba voldiku kihtide vahele, umbes nagu topiks ümbrikku ilma liimimata kinni.
2. Keera taignariba koonuseks, topi täidist täis ja kleebi ülemine äär kinni. Veega niisutamine aitab paremini kleepuda.

Küpsetamiseks on samuti mitu versiooni - kas kuumas õlis praadides või ahjus küpsetades. Mina eelistasin viimast (rasvapirukad pole kunagi midagi head tõotanud). Aga lõppude lõpuks igaühe enda maitse asi! Valmimisest saad värvi järgi aru.

Serveeri soja- ja/või mõne terava tšillikastmega. Indias ilmselt samosadele kaaslaseks veini ei serveerita, aga ma proovisin, sobib päris hästi!

1 comment:

  1. Ka esimesed samosad olid väga nämmad! Ja tšillikaste oli meil endal tehtud ju (vanaema oma tomatite püreest)!

    ReplyDelete