Wednesday, May 21, 2014

Pasta Bolognese

Kuna ümberringi midagi rabavat, ei positiivsest ega negatiivsest küljest, ei toimu, siis kirjutan endast. Mitte sellest, kui ilus ja hea tüdruk ma olen, armastan lapsi ja loomi, käin pühapäeviti kirikus ning usun kõigi rahvaste igavesse sõprusse, vaid sellest, kuidas ma õppisin süüa tegema. Kuigi mu ema ja vanaema on mõlemad väga head kokad, ei ole ma kaugeltki üks neist, kes nende kõrvalt entusiastlikult õppis, juba kümneaastasena perele ja sõpradele kooke küpsetas ning hiljem loogilise jätkuna kokakooli läks. Kui kümme aastat tagasi Tallinnasse kolisin, olid mu külmkapis küünelakid ja kassitoit. Tavaline õhtusöök oli karbisalat - vorstiga kartulisalat, kust kass kogu vorsti endale sai - külmutatud pitsa või pakisupp. Mingil hetkel hakkas ema mulle vihje korras kokaraamatuid kinkima. Algus oli ikka väga vaevaline! Ajasin retseptis näpuga järge ja kuna ma närvide rahustuseks samal ajal veini jõin, siis olin söögi valmimise ajaks tavaliselt higine, vihane ja vintis. Ükskord oli mul külas sõbranna, kes söögitegemisest teadis täpselt sama palju kui mina, aga tahtsime hirmsasti pastat teha! Retsepti ei leidnud, aga mõtlesime, et oleme ise targad ja läksime kaubandusse vajalikku kraami kokku ostma. Suur pakk pastat, kaks karpi seeni, paar pakki sinki, mõned paprikad, purk ananassikonservi ja perepakk koort - peaks kahele inimesele piisama küll, ah? Esiteks - kes sellise maitsekombo peale üldse tuleb?!? Teiseks - sellest kogusest oleks jätkunud tervele lasteaiarühmale. Aga oma vigadest õpitakse kõige paremini ja õnneks on tänaseks päevaks asjad veidi paranenud. Pastat teen ja söön ma üleüldse väga harva ning sellisel juhul meeldivad mulle ülilihtsad ja selged maitsed kõige rohkem. Aglio e olio, pesto, mereannid või kõige lihtsam tomatikaste on mu lemmikud. Bolognese on nimekirjas kusagil tagapool, sest esiteks on selle tegemisaeg minu kannatusleveli jaoks natuke pikk ja teiseks on see minu jaoks liiga raske kõhutäis. Aga vahel võib!


Nelja inimese koguseks läheb vaja:
400 g veisehakkliha
veidi oliiviõli
1 väike sibul
2 küüslauguküünt
1 sellerivars
1 väike porgand
6 keskmise suurusega tomatit
1 spl tomatipastat
suur klaas valget veini
soola, pipart ja suhkrut
serveerimiseks 300 g pastat ja veidi riivitud parmesani

Käitu nii: pruunista hakkliha õlis, umbes poole peal lisa hästi peeneks hakitud sibul, küüslauk, seller ja riivitud porgand. Kui segu on selliseks mõnusaks ja hästilõhnavaks küpsenud, sega juurde tomatipasta. Sega kõik korraks läbi, nüüd keera kuumust juurde ja kalla segusse vein. Lase kärakal välja aurustuda ja lisa tükeldatud tomatid. Maitsesta soola, pipra ja suhkruga ning lase aegajalt segades vaiksel tulel umbes tund aega keeda. Originaalis serveeritakse bologneset spagettidega, aga minul ei olnud ja spetsiaalselt ostma minna ka ei tahtnud. Ühesõnaga serveeri sellise pastaga, mis sulle endale kõige rohkem meeldib (minule meeldib pappardelle), puista peale parmesani ja söö valge veini saatel kohe ära!

No comments:

Post a Comment