Friday, April 5, 2013

Paprikasse topitud seened

Kuna ma olen otsustanud omal nahal veganlikku elustiili katsetada (põhiliselt selleks, et pärast häälekalt sel teemal sõna võtta - solvuda pole mõtet, aga üldiselt olen ma "fuck the vegans" põhimõtte pooldaja), siis menüü koosneb järgneva kahe nädala jooksul põhiliselt puu- ja köögiviljadest. Jooksvalt üritan sinna muid veganitele lubatud toiduaineid juurde leiutada - näiteks seened!

Kahe portsjoni jaoks läheb vaja:
1 paprika
kuhi erinevaid metsaseeni
1 väike sibul
2 küüslauguküünt
1 tšillikaun
väike tuust peterselli
suts oliiviõli
lärakas sojakoort
soola ja pipart


Käitumisõpetus: kuna on talv, kasutasin ma vanaema käest saadud soolatud metsaseente segu. Neid tuleb eelnevalt umbes ööpäev külmas vees leotada, vahepeal paar korda vett vahetades. Kuidas on kõige lihtsam aru saada, kas kogu sool on seentest eemaldunud - lõika näppu ja vala seente pealt vesi haava peale. Kui röökima ajab, vaheta vett ja lase veel natuke seista. Teine variant on seeni nuusutada või maitsta, aga esimene ei pruugi adekvaatseid tulemusi anda ja teine ei ole eriti meeldiv kogemus.

Tükelda seened väiksemaks ja loobi pannile. Prae, kuni kogu vedelik on aurustunud, seejärel lisa suts oliiviõli ning tükeldatud sibul, küüslauk ja tšilli. Küpseta segu madalal kuumusel, kuni seened on küpsed ja sibul muutunud läbipaistvaks. Vala juurde koor ja lase kergelt segades segul veidi pakseneda. Kõige lõpus maitsesta peterselli, soola ja pipraga.

Lõika paprika pooleks ja topi poolikud seenesegu täis. Piserda oliiviõliga ja grilli ahjus umbes 20 minutit.
Serveeri värske salati ja loomulikult veiniga. Suure ebameeldiva üllatusena selgus, et veganid ei tarbi veini ega õlut, kuna neile kaubandusliku välimuse ehk selguse andmiseks kasutatakse mingit kalauimesodi...aga sellest on mul ausalt öeldes suht pohhui.

Kes veganlusega ei eksperimenteeri, siis mozzarellat või fetat segusse lisada oleks ilmselt miracoloso!:)

No comments:

Post a Comment