Sunday, April 27, 2014

Tursk kartulisalati ja karulaugumajoneesiga

Kuulsin hiljuti ühest toredast projektist, mille sisuks on vanad klassikalised lastelaulud uues kuues. Tegelikult ei kuulnud ma sellest juhuslikult, vaid üks projekti autoritest tegi häälekalt reklaami. Kuigi ma ilmselt ei ole otsene sihtgrupp, on see minu meelest väga tore ettevõtmine. Kes ei tahaks kuuda, kuidas Luisa Värk, Teele Viira või Karl-Erik Taukar "Mina oma Muriga" või "Kati karu" laulab, eks? Samas on  see minu arvates pigem nišitoode ja kui lastelaulude fännid välja arvata, suunatud eelkõige viimastel aastatel välja ilmunud noorte staarikeste austajatele. Minuvanused kiljuks vaimustusest, kui näiteks Erich Kriger "mina olen Ott..." laulaks! Viimane ei ole järjekordne näide minu absurdsetest ideedest - rääkisin sõbrannale, kes mõttest Erich Kriegerit või Marju Kuuti lastelaule laulmas kuuldes samamöödi pöördesse läks! Aga kõigile samaaegselt ei saagi meeldida. Minuvanused ja lastetud inimesed tõenäoliselt pileteid ega plaate ostma ei torma, aga ettevõtmine iseenesest on väga armas, nii et kel on väikesed lapsed või on ise Luisadest ja Taukaritest võlutud - andke tuled! Ürituse kohta lähemalt vaata siit: https://www.facebook.com/events/691773804214936/?fref=ts

Ma olin väiksena suur Entel-Tenteli fänn, kõik laulud olid peas! Kuna väikese inimesena õpitud asjad niisama lihtsalt ei unune ja olen sellest üritusest viimasel ajal paljude oma sõpradega rääkinud, siis meenuvad kummalisel kombel vastavatesse situatsioonidesse sobivad laulud täpselt õigel ajal. Tühja kõhuga on mu põhilugu see konna ja kure oma, just see koht, kus tuleb mängu kurg, kellel on kõht tühi ja meel kurb :) https://www.youtube.com/watch?v=cI8OlWab7Fs

Ülikiirelt tehtav söök on sel puhul ainuõige lähenemine.


Kartulisalati ja karulaugumajoneesiga tursafilee jaoks läheb vaja:
tursafileed
beebikartuleid
vutimune
värskeid soolakurke - loomulikult Salme käest. Ta on minu lemmik müügiinimene, kes müüb Keskturul kurke - ühe-, kolme- ja seitsme päeva omi. Kui esimest korda tema juurde sattusin, ütles ta sissejuhatuseks, et enne ta mulle midagi ei müü, kui olen kõiki erinevaid variante proovinud! Mõni teine mutt müüb kurke euro või paar odavamalt, aga see kohustusliku degustatsiooniga müük mulle väga meeldib, nii et lähen ikkagi alati Salme juurde! Soovitan! Ta asub esimese sisemise osa keskel, umbes seal, kus pähkliputka on.
rooma salatit
rohelist sibulat
tilli
väike võikuubik
soola ja pipart
2 munakollast
poole sidruni mahl
oliiviõli
väike tuust karulauku

Käitu nii: kõigepealt tee valmis karulaugumajonees - selleks vispelda kokku munakollased, sidunimahl ja lisa vaikselt oliiviõli, kuni oled saanud mõnusa kreemja konsistentsi. Sega juurde tükeldatud karulauk ja maitsesta soolaga. Kui majoneesi blenderis teed, siis on viimasega veidi lihtsam - loobi karulaugulehed lihtsalt blenderisse ja lase sel oma töö teha.

Keeda beebikartuleid 12 ja vutimune poolteist minutit. Prae tursafileed keskmisel kuumusel või sees umbes minut kummaltki poolt ja maitsesta kergelt soolaga. Serveerimiseks laota taldrikule rooma salati lehed, sinna peale kalafilee, mille ümber laota poolitatud soolakurgid, beebikartulid ja vutimunad. Puista peale rohelist sibulat ja tilli, maitsesta soola ja pipra ning karulaugumajoneesiga.

Muusikasoovitus on "Kalakesed" - youtube'ist ma ei leidnud, aga katkendit saab kuulata siit: http://muusika24.ee/Muusika/album/Entel-tentel-trika-trei

No comments:

Post a Comment