Wednesday, March 6, 2013

Seenepüreesupp

Ühel tavalisel kolmapäevasel päeval ründas sõbranna Mairi mind Skype'is küsimusega: "Mida sa eile sõid?"
Mina: "Mis tähenduses? Miks ma nii opakat juttu ajan või?"
Mairi: "Eiiii...mõtlesin, mida lõunaks süüa, aga ideid ei ole praegu..."
Mina: "Vaata, ehk leiad mu blogist midagi?"
Mairi: "Juba vaatasin, aga supiisu on kuidagi ja sul ei olnud seal eriti midagi..."

Väga piinlik lugu! Seega, Mairi - võtan end käsile! Esimene idee on siin - seenepüreesupp.


Vaja läheb:
200 g seeni (mina kasutasin vanaemalt saadud erinevate metsaseente segu)
4 peekoniviilu
1 sibul
2 küüslauguküünt
paar tüümianivart
1 klaas valget veini (klaasi suurus vali südametunnistuse järgi)
400 ml kanapuljongit (kui endal näiteks sügavkülmas varem valmis tehtud kujul ei ole, siis puljongikuubik ajab ka asja ära)
100 ml kohvikoort
soola ja valget pipart
serveerimiseks paar lusikatäit maitsestamata jogurtit ja tüümianilehti

Tee nii:  võta paraja suurusega supipott ja prae seal peekoniviile mõned minutid (õli pole vaja, peekonist endast piisab), tõsta nad hetkeks kõrvale ja viska sinna tükeldatud sibul, küüslauk ja tüümian. Kuumust võiks nüüd natuke vähemaks võtta. Pane juurde seened ja aegajalt segades lase maitsetel umbes 10 minutit sõbruneda. Nüüd keera pliidile kuumust juurde, pane seente juurde tagasi peekonipoisid ja vala potti valge vein. Lase kärakal natuke aurustuda, seejärel lisa puljong. Keeda umbes 10 minutit. Nüüd töötle supp saumikserit või blenderit kasutades püreeks, lisa koor ja tuuni maitset soola ja pipraga. Serveeri tüümianilehekeste ja paari jogurtimummuga, millest saab kokteilitikuga nummid südamekesed joonistada. Ei ole kusagilt kõrva jäänud, kas ja kuidas vein supile sõbraks sobib...aga kui lähtuda mõttest, et kui söögi sees on vein, sobib ta ka sinna kõrvale, siis...mina olen poolt!

No comments:

Post a Comment