Sunday, February 24, 2013

Kreembrülee vaarikate ja tüümianiga

Kreembrülee on üks vähestest dessertidest, mis mulle, kui muidu desserdipõlgurile, tõesti maitseb. Äkki sellepärast, et ta näeb lihtsalt nii nunnu välja (pealiskaudne välimusele orienteeritud inimene, nagu ma olen😂)? Või sellepärast, et ma teen seda ise kodus magusust pehmendavas versioonis - vaarikate ja tüümianiga? Või äkki sellepärast, et lõpus saab tõrvikuga mängida?


6 väikse kreembrülee jaoks läheb vaja:
5 dl vahukoort
1 vanillikaun (eriti glämmid eided, nagu mina, kasutavad Indiast toodud ülivärskeid vanillikaunu)
6 munakollast
4 spl suhkrut
värskeid tüümianilehti
vaarikaid


 
Tee nii: vala potti vahukoor, lisa poolitatud vanillikaun ja väljakraabitud seemned ning kuumuta keemiseni. Klopi munakollased suhkruga vahule ja sega peene joana valades kohvikoore sisse. Lisa tüümianilehekesed. Sega, kuni segu pakseneb, aga ole ettevaatlik liiga hoogsalt vahustades! Kreembrülee peab olema õrn ja siidine.


Jaota väikestesse ahjuvormidesse vaarikad ja tüümianilehekesed ning vala peale kreem. Pane vormid suuremasse ahjunõusse, vala umbes poole ulatuses põhja keev vesi ja lükka ahju. Küpseta 140°C juures umbes kolmveerand tundi.

Tõsta vormid veest välja. Ma ei tea, kuidas seda teha - mina võtan lihtsalt käpakestega, aga kuidas normaalsed inimesed, kellel ei ole sepa käed, brüleevormid kuumast veest kätte saavad, pole aimugi.


Serveerimisel puista peale suhkrut - mul on tavaliselt ainult pruuni suhkrut, nii et kasutasin seda - ja kuumuta põleti abil see karamelliks.

1 comment: